АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РИНКУ КАКАО-ПОРОШКУ В УКРАЇНІ

Перейти вниз

АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РИНКУ КАКАО-ПОРОШКУ В УКРАЇНІ

Сообщение автор Admin в Вт Фев 25 2014, 19:50

Офіленко Н.О., к.с.-г.н., доц.; Стукало О.В.
ПУЕТ, м. Полтава


АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РИНКУ КАКАО-ПОРОШКУ В УКРАЇНІ

Какао-порошок в Україні - настільки популярний, що навіть може відноситись до розряду товарів першої необхідності. Фактично, попит в літній час проти зимового, за словами операторів ринку скорочується в середньому у 3 рази. Загалом, за рівнем споживання на душу населення серед країн СНД Україна є одноособовим лідером. А серед країн колишнього Радянського Союзу і Східної Європи наша країна по споживанню какао-порошкового продукту поступається лише більш благополучній Польщі [1].
Одним з позитивних наслідків такої всенародної любові до какао-порошку є активний внесок закордонного та вітчизняного капіталу в українську промисловість, яка з 1997 року розвивається ударними темпами[6]. Валовий обсяг виробництва в Україні «кондитерки» протягом 2010-2012 років зріс не менше ніж у 2,5 рази. Позитивним можна назвати і активне витіснення какао імпорту з українського ринку, в якому сьогодні частка закордонних марок складає в сукупності біля 5%. Не більше, ніж 5%-у долю займають і російські марки.
Дослідники відзначають ряд змін на ринку какао, які внесли розмаїтість в затишок останніх двох років. Тим не менш, основна частка ринку (більше 80%) як і раніше розподілена між трьома найбільшими виробниками. Лідер українського ринку пропонує дві марки какао-порошку: «Наша марка» і «Мрія» в розфасовці 100, 80, 40, та 15 грамів, упакованих в папір, поліетилен тощо. В поточному році Україна вивела на ринок два найменування марок в 100-грамовій розфасовці – «Эко» та «Україна»[3]. Цілком закономірно, що з найбільших кондитерів саме «Эко» досягла найбільшого успіху на шоколадному ринку, оскільки саме какао-порошок є основним продуктом цієї торгової марки. Відповідно, для розвитку «Эко» і «Мрія» використовуються кращі маркетингові сили та основні рекламні засоби [8].
Решта - і українські, і закордонні виробники (кількістю біля десяти), чиї марки присутні на українському ринку, займають біля 14% ринку (дані дослідницької компанії АС Штате). При цьому найбільш активно ставку на какао протягом останнього року роблять марки «Ямуна», «Nestle».
Імпортний какао-порошок в 2010 році займав на українському ринку трохи більше 11%, з яких найбільшу частку (3,4%) займав «Золотой якорь». Марки виробництва Германії загальними зусиллями контролювали трохи більше 4%, марки російського виробництва -1,7%. «Люкс» українського ринку французька марка Рошен за різними даними контролює біля 0,1% - 0,2% [2].
Протягом минулого року збільшилась кількість іноземних компаній.
До числа найбільш крупних та відомих підприємств кондитерської промисловості вітчизняних виробників відносяться: Київська, Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Одеська, Житомирська, Полтавська, Херсонська, Миколаївська кондитерські фабрики, а також Харківська та Черкаська. Що стосується закордонних виробників, то серед них найбільш помітну роль грають «Nestle», «Ямуна» [7].
Одне із перспективних направлень розвитку кондитерської промисловості - об'єднання окремих підприємств для успішного виживання в умовах ринкових відношень, а також максимального забезпечення вимог споживача. Таке партнерство вигідне як окремим областям, так і державі в цілому. Воно призводить до посилення інвестиційної активності підприємств, і, як наслідок, збільшення надходжень до бюджету.
Сьогодні на ринку активно працюють такі інтегровані структури, як «Эко» (об'єднує 48 підприємств, в тому числі 3 фабрики), концерн «Nestle» (його підсистема об'єднує 4 кондитерські фабрики - Вінницьку, Київську та ін.) і концерн «А.В.К.» (об'єднує 5 кондитерських фабрик - Донецьку, Луганську і Мукачевську). Зараз «Эко» розпоряджується 40 оптовими підприємствами, які активно розповсюджують цю продукцію[5].
Починаючи з 2008 року какао-порошок українського ринку розповсюджуються і швидко набирає популярність за кордоном. Торговельні партнери працюють у країнах СНД (Росія, Молдова, Казахстан), США, Канаді, Німеччині, Ізраїлі і т.д. [6].
В імпорті какао-порошку Україна займає дуже незначне місце - ледве менше 3% світового обсягу імпорту, що за останні кілька років знаходиться на стабільному рівні 2,2 млн. тон. Ведучими ж країнами - імпортерами какао є США - близько 18% і країни Західної Європи: Нідерланди (18%), Німеччина (14%), Великобританія (9%), Франція (5%). Так, хоча споживання какао на душу населення в Україні з 2010/2012 р. зросло майже на 12,5% і складає близько 0,5 кг - цей показник залишається далеко за аналогічними рівнями в традиційних країнах-споживачах: Бельгія - близько 6 кг на душу населення; Ісландія і Данія - близько 5 кг; Німеччина, Швейцарія - близько 4 кг, Великобританія, Франція, Австрія - близько 3 кг[7].
Висока якість продукції, її популярність та високотехнологічне керівництво створює основу для розвитку вітчизняних промислових дій та стійкого положення на сучасному ринку. Динамічний контроль продажу містить великомасштабний маркетинг разом з гнучкою стратегією скидок.
За оцінкою спеціалістів вітчизняні виробники конкурують з іноземними тільки по елітним групам какао-порошку, а також в сегменті продукції в розфасовці.
Розміщення підприємств і концернів виробництва по областям України - досить рівномірне і відповідає густоті населення. Найбільш висока - в Києві, в південному та східному регіонах (Дніпропетровська, Одеська, Харківська, Запорізька, Донецька областях). В західному регіоні основний виробник какао - фабрики Львова і Мукачева [8].
Підводячи підсумок, слід зазначити широкі перспективи для розвитку вітчизняної кондитерської галузі, і зокрема, для виробництва какао та какао-продуктів оскільки існуючий на даний момент у країні рівень споживання на душу населення має великий потенціал для зросту продажі какао-порошку (з поліпшенням добробуту населення). Підвищення обсягів імпорту сировини какао-бобів, какао-продуктів указує також на широкі можливості сучасного виробництва і збуту українського продукту за кордон. Крім того, іноземні інвестиції сприяють розвитку підприємств, хоча і ставлять їх у залежність від політики і стратегій і іноземних партнерів.

Список літературних джерел: 1. Гагарина А. Шоколадные настроения / А. Гагарина // Хлеб и кондитерка. –– 2011. — № 1 (76). 2.http://www.rusnauka.com/8_NMIW_2012/Economics/6_103903.doc.htm. 3.http://rurik.com.ua/documents/research/Confect_2012_review.pdf. http://www.zmk.com.ua/ru/articles/11.html. http://zavantag.com/docs/611/index-1847928.html?page=6. 6.http://bukvar.su/marketing/137021-Razrabotka-kompleksa-marketinga-dlya-shokoladnyh-konditerskih-izdeliiy.html. http://www.juryst.lviv.ua/articles/category/3/message/137. 8.http://freepapers.ru/66/analiz-finansovyh-pokazatelej-predpriyatiya-tov/91397.596752.list1.html
avatar
Admin
Admin

Сообщения : 129
Дата регистрации : 2014-02-25

Посмотреть профиль http://materialtovarzn.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения